Activitats per els més petits
Aquí us pengem una activitat per els infants de dos anys per tal que es vagin introduint en el món de la informàtica. I aprenguin nous conceptes, en aquest cas sobre els animals, d'una forma dinàmica i divertida!
A continuació us deixem detallada l'activitat per tal que la pugeu gaudir a casa!
FITXA
Títol: Quins
són els animals de la granja?
Objectius:
- Potenciar el desenvolupament
cognitiu i la motricitat fina.
- Potenciar el coneixement dels
animals.
- Fer sentir partícip a l’infant
de les activitats que es duen a terme a l’aula.
- Desenvolupar la creativitat.
- Aportar diversió als infants.
- Relacionar el nom dels
animals amb el seu dibuix.
- Potenciar l’escriptura a
través de les TIC.
- Incitar a l’ús de les TAC.
- Introduir conceptes i vocabulari
nou.
- Estimular l’atenció i la memòria.
Espai: a l’aula que es trobi la
pissarra digital.
Materials i
recursos:
- Pissarra digital o projector.
- <!--[endif]-->Llapis digital.
- <!--[endif]-->Pàgina web:
Temporització: una sessió de 15-30 minuts.
Nombre de
participants: de 10 a
12 infants
Edat dels nens:
de 2 a 3 anys (P2).
Descripció de
l’activitat:
L’educador o educadora posarà la pàgina web a la
pissarra electrònica i anirà cridant per
parelles als infants de la classe, donant-li el llapis electrònic a un infant i
després a l’altre. Cada infant realitzara com a mínim tres finestres de
l’activitat.
L’activitat consisteix en què els infants hauran de clica sobre un dels
animals que els hi vagi preguntant la nena digital de l’activitat.
Observacions i variacions:
Aquesta activitat es un bon mètode per avaluar el nivell de coneixement
dels animals que hi tenen els infants. És una forma dinàmica d’anar aprenent i
interioritzant els conceptes dels animals.
Aquesta activitat també es pot realitzar en
un ordinador de sobre taula o un portàtil, amb el ratolí o el Touchpad.
Si l’educador o educadora no vol utilitzar
l’activitat per si sola, li pot resultar
útil per fer un racó de pissarra digital. Així poden anar-hi els alumnes que
més interessats estiguin en l’activitat.
Avaluació: El mètode d’avaluació que
s’utilitzarà serà el d’observació.
_________________________________________________________________________________
Aquí us pengem una activitat per els infants més petits, els
nens i nenes de 0 a 12 mesos. Una cançó d’un ratolí molt petit que s’amagava sota
d’un botó!
Donant al play podreu
gaudir d’ella!
FITXA
Títol: Escoltem
música!
Objectius:
Col·laborar en jocs d’imitació.
Imitar sons.
Aportar diversió als infants.
Expressar les seves emocions.
Espai: a
l’aula.
Materials i
recursos:
Pissarra digital o projector
Altaveus
Pàgina web:
Temporització:
sessió de 20 minuts, 2 cops per setmana.
Nombre de
participants: 8 infants
Edat dels
nens: 11 mesos
Descripció de
l’activitat:
L’educadora o educador posarà el link de la cançó a
la pissarra electrònica, seguidament posarà els infants a les hamaques, de
manera que puguin tindre visibilitat cap a la pissarra, posarà a sonar la cançó
per a que els infants l’escoltin i observarà quines són les seves reaccions amb
la cançó.
Observacions i
variacions:
Els infants podran observar al vídeo de “youtube” les imatges del ratolí i dels
botons, l’educadora els indicarà a la pantalla les imatges i els hi repetirà
els noms.
Es podria variar l’activitat posant a sonar una cançó
diferent, sempre que no siguin molt llargues, perquè poden arribar a avorrir
als infants. Tenen que ser cançons divertides i alegres
Avaluació: observació
________________________________________________________________________________
Aquí us pengem una activitat per a infants de 3 a 6 anys. Esperem que us ho passeu d'allò més bé jugant i aprenent!
Us deixem l'enllaç aquí per tal de facilitar-vos l'accés a l'activitat: Unir punts
FITXA
Títol: Unir punts
Títol: Unir punts
Objectius:
Potenciar
el desenvolupament cognitiu.
Potenciar
l’anticipació del contingut i l’elaboració d’hipòtesis.
Repassar
la sèrie numèrica
Reconèixer
diverses formes i elements geomètrics.
Resoldre
problemes matemàtics a partir del dibuix i construccions geomètriques.
Saber
ordenar els nombres de manera ascendent.
Identificar
i distingir les línies rectes.
Comparar
i classificar figures geomètriques.
Reconèixer
i relacionar els números amb la seva grafia.
Fer
sentir partícip a l’infant de les activitats que es duen a terme a l’aula.
Desenvolupar
la creativitat.
Aportar
diversió als infants.
Espai:
a l’aula que es trobi
la pissarra digital.
Materials
i recursos:
Pissarra
digital o projector.
Llapis
digital.
Pàgina
web:
Temporització:
una sessió de 45
minuts durant la classe de matemàtiques.
Nombre
de participants: 20
infants
Edat
dels nens: 5 anys
(P5).
Descripció
de l’activitat:
L’educador o educadora posarà la
pàgina web a la pissarra electrònica i anirà cridant un per un els infants de
la classe, donant-los el llapis electrònic o realitzant l’activitat amb la mà
(si es pot).
Els infants han de fer clic amb el
llapis electrònic o amb el dit sobre els números, de forma ordenada, perquè
així apareix-hi un dibuix misteriós. Desprès cada un dels dibuixos que
apareixen ens sorprendrà amb un moviment inesperat.
Observacions i variacions:
En la realització de cada sèrie de
números apareix un moviment diferent, simulant un objecte de la realitat.
Aquesta activitat també es pot
realitzar en un ordinador de sobre taula o un portàtil, amb el ratolí o el Touchpad.
Si l’educador o educadora no vol
utilitzar l’activitat per a la classe de matemàtiques, li pot resultar útil per
fer un racó de matemàtiques o racó de pissarra digital. Així poden anar-hi els
alumnes que més interessats estiguin en l’activitat.
Avaluació: observació.
_____________________________________________________________________________
Aquesta és una activitat dírigida als infants de P1, durant la classe d'avui hem visualitzat el conte del patufet d'una manera molt especial. Us la pengem a la web perquè la tingueu a la vostra disposició. Esperem que us agradi!:)
FITXA
Títol: El patufet.
Objectius:
Fomentar la
concentració.
Potenciar l’escolta
activa.
Fer gaudir als
infants del llenguatge visual.
Desenvolupar el
sentit de l’oïda i la vista.
Motivar la
imaginació dels infants.
Potenciar el desenvolupament cognitiu.
Espai: a l’aula.
Materials i recursos:
Pissarra digital o
projector
Altaveus
Ordinador amb
internet per poder visualitzar el conte des del “youtube”:
Temporització: 20 minuts.
Nombre de
participants: Tota la classe.
Edat dels
nens: D’un a dos anys (P1).
Descripció de l’activitat:
L’educador/a buscarà el conte del “Patufet” per
internet en el cercador adient, “youtube”,
comprovarà la connexió entre l’ordinador i la pissarra electrònica.
Seguidament, un cop hi hagi visibilitat, posarà el conte en pantalla completa i
posicionarà els infants de manera que
puguin tindre visibilitat cap a la pissarra digital.
Per acabar, l’educadora premerà el “play” i començarà
el conte; mentrestant l’educadora observarà el comportament, reaccions i
l’atenció dels infants.
Observacions i variacions:
Els infants visualitzaran el vídeo que té unes característiques
peculiars, com ara que esta representat amb titelles, la veu de cada
personatge, els fons dels paisatges, els sons, etc.
Durant el vídeo, es mostren els elements que van
surtin durant el conte, això fa que els infants associïn les paraules amb les
imatges.
Es podria variar l’activitat si hi ha infants amb poca
capacitat auditiva, donant més important a la part visual i gesticulant molt
tot el que va explicant el conte.
Avaluació: observació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada