Activitats

Activitats per els més petits


Aquí us pengem una activitat per els infants de dos anys per tal que es vagin introduint en el món de la informàtica. I aprenguin nous conceptes, en aquest cas sobre els animals, d'una forma dinàmica i divertida!
A continuació us deixem detallada l'activitat per tal que la pugeu gaudir a casa!


Aquí us posem l'enllaç per què pugeu accedir a la pàgina més ràpid: Els animals

FITXA 

Títol: Quins són els animals de la granja?

Objectius:
    -  Potenciar el desenvolupament cognitiu i la motricitat fina.
  - Potenciar el coneixement dels animals.
  - Fer sentir partícip a l’infant de les activitats que es duen a terme a l’aula.
  - Desenvolupar la creativitat.
  - Aportar diversió als infants.
  - Relacionar el nom dels animals amb el seu dibuix.
  - Potenciar l’escriptura a través de les TIC.
  - Incitar a l’ús de les TAC.
  - Introduir conceptes i vocabulari nou.
  - Estimular l’atenció i la memòria.

Espai: a l’aula que es trobi la pissarra digital.

Materials i recursos:
   - Pissarra digital o projector.
   -  <!--[endif]-->Llapis digital.
   -  <!--[endif]-->Pàgina web:

Temporització: una sessió de 15-30 minuts.

Nombre de participants: de 10 a 12 infants

Edat dels nens: de 2 a 3 anys (P2).

Descripció de l’activitat:
L’educador o educadora posarà la pàgina web a la pissarra electrònica i anirà cridant  per parelles als infants de la classe, donant-li el llapis electrònic a un infant i després a l’altre. Cada infant realitzara com a mínim tres finestres de l’activitat.
L’activitat consisteix en què els infants hauran de clica sobre un dels animals que els hi vagi preguntant la nena digital de l’activitat.


Observacions i variacions:
Aquesta activitat es un bon mètode per avaluar el nivell de coneixement dels animals que hi tenen els infants. És una forma dinàmica d’anar aprenent i interioritzant els conceptes dels animals.
Aquesta activitat també es pot realitzar en un ordinador de sobre taula o un portàtil, amb el ratolí o el Touchpad.
Si l’educador o educadora no vol utilitzar l’activitat per si sola,  li pot resultar útil per fer un racó de pissarra digital. Així poden anar-hi els alumnes que més interessats estiguin en l’activitat.

Avaluació: El mètode d’avaluació que s’utilitzarà serà el d’observació.


_________________________________________________________________________________




Aquí us pengem una activitat per els infants més petits, els nens i nenes de 0 a 12 mesos. Una cançó d’un ratolí molt petit que s’amagava sota d’un botó!

Donant  al play podreu gaudir d’ella!










FITXA  


Títol: Escoltem música!



Objectius:


*      Col·laborar en jocs d’imitació.

*      Imitar sons.

*      Aportar diversió als infants.

*      Expressar les seves emocions.


Espai: a l’aula.


Materials i recursos:

*      Pissarra digital o projector

*      Altaveus

*      Pàgina web:


Temporització: sessió de 20 minuts, 2 cops per setmana.


Nombre de participants: 8 infants

Edat dels nens: 11 mesos

Descripció de l’activitat:

L’educadora o educador posarà el link de la cançó a la pissarra electrònica, seguidament posarà els infants a les hamaques, de manera que puguin tindre visibilitat cap a la pissarra, posarà a sonar la cançó per a que els infants l’escoltin i observarà quines són les seves reaccions amb la cançó.


Observacions i variacions:

Els infants podran observar al vídeo de “youtube” les imatges del ratolí i dels botons, l’educadora els indicarà a la pantalla les imatges i els hi repetirà els noms.

Es podria variar l’activitat posant a sonar una cançó diferent, sempre que no siguin molt llargues, perquè poden arribar a avorrir als infants. Tenen que ser cançons divertides i alegres

Avaluació: observació

________________________________________________________________________________

Aquí us pengem una activitat per a infants de 3 a 6 anys. Esperem que us ho passeu d'allò més bé jugant i aprenent!


Us deixem l'enllaç aquí per tal de facilitar-vos l'accés a l'activitat: Unir punts


FITXA
Títol: Unir punts

Objectius:
*      Potenciar el desenvolupament cognitiu.
*      Potenciar l’anticipació del contingut i l’elaboració d’hipòtesis.
*      Repassar la sèrie numèrica
*      Reconèixer diverses formes i elements geomètrics.
*      Resoldre problemes matemàtics a partir del dibuix i construccions geomètriques.
*      Saber ordenar els nombres de manera ascendent.
*      Identificar i distingir les línies rectes.
*      Comparar i classificar figures geomètriques.
*      Reconèixer i relacionar els números amb la seva grafia.
*      Fer sentir partícip a l’infant de les activitats que es duen a terme a l’aula.
*      Desenvolupar la creativitat.
*      Aportar diversió als infants.
Espai: a l’aula que es trobi la pissarra digital.
Materials i recursos:
*      Pissarra digital o projector.
*      Llapis digital.
*      Pàgina web:

Temporització: una sessió de 45 minuts durant la classe de matemàtiques. 

Nombre de participants: 20 infants

Edat dels nens: 5 anys (P5).

Descripció de l’activitat:
L’educador o educadora posarà la pàgina web a la pissarra electrònica i anirà cridant un per un els infants de la classe, donant-los el llapis electrònic o realitzant l’activitat amb la mà (si es pot).
Els infants han de fer clic amb el llapis electrònic o amb el dit sobre els números, de forma ordenada, perquè així apareix-hi un dibuix misteriós. Desprès cada un dels dibuixos que apareixen ens sorprendrà amb un moviment inesperat. 


Observacions i variacions:
En la realització de cada sèrie de números apareix un moviment diferent, simulant un objecte de la realitat.
Aquesta activitat també es pot realitzar en un ordinador de sobre taula o un portàtil, amb el ratolí o el Touchpad.
Si l’educador o educadora no vol utilitzar l’activitat per a la classe de matemàtiques, li pot resultar útil per fer un racó de matemàtiques o racó de pissarra digital. Així poden anar-hi els alumnes que més interessats estiguin en l’activitat.

Avaluació: observació.


_____________________________________________________________________________

Aquesta és una activitat dírigida als infants de P1, durant la classe d'avui hem visualitzat el conte del patufet d'una manera molt especial. Us la pengem a la web perquè la tingueu a la vostra disposició. Esperem que us agradi!:)





FITXA

Títol: El patufet.
Objectius:
*      Fomentar la concentració.
*      Potenciar l’escolta activa.
*      Fer gaudir als infants del llenguatge visual.
*      Desenvolupar el sentit de l’oïda i la vista.
*      Motivar la imaginació dels infants.
*      Potenciar el desenvolupament cognitiu.
Espai: a l’aula.
Materials i recursos:
*      Pissarra digital o projector
*      Altaveus
*      Ordinador amb internet per poder visualitzar el conte des del “youtube”:

Temporització: 20 minuts.
Nombre de participants: Tota la classe.
Edat dels nens: D’un a dos anys (P1).
Descripció de l’activitat:
L’educador/a buscarà el conte del “Patufet” per internet en el cercador adient, “youtube”, comprovarà la connexió entre l’ordinador i la pissarra electrònica. Seguidament, un cop hi hagi visibilitat, posarà el conte en pantalla completa i posicionarà  els infants de manera que puguin tindre visibilitat cap a la pissarra digital.
Per acabar, l’educadora premerà el “play” i començarà el conte; mentrestant l’educadora observarà el comportament, reaccions i l’atenció dels infants.


Observacions i variacions:
Els infants visualitzaran el vídeo que té unes característiques peculiars, com ara que esta representat amb titelles, la veu de cada personatge, els fons dels paisatges, els sons, etc.
Durant el vídeo, es mostren els elements que van surtin durant el conte, això fa que els infants associïn les paraules amb les imatges.
Es podria variar l’activitat si hi ha infants amb poca capacitat auditiva, donant més important a la part visual i gesticulant molt tot el que va explicant el conte.


Avaluació: observació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada